dinsdag 17 mei 2011

Kindje van de dag

Vandaag was mijn zoon 'kindje van de dag'. In de klas is het de gewoonte dat elke dag een ander kindje 'kindje van de dag' is. Het 'kindje van de dag' wordt verwend, krijgt aandacht, is content! Het 'kindje van de dag' krijgt 's avonds ook een extra rugzakje mee met daarin de klaspop Jules, een boekje en een spelletje. Ook zit er een schriftje bij waarin de ouders kunnen neerschrijven wat hun oogappel allemaal gedaan heeft met de inhoud van het rugzakje.

Een bloemlezing van de activiteiten van klaspop Jules, zoals neergeschreven in het schriftje:
  • Jules werd onmiddellijk in pyama gestoken en daarna mocht hij mee spelen. Wanneer Jules moegespeeld was, mocht hij mee spaghetti eten en dan naar bed.
  • Jules mocht eerst alles ontdekken thuis, 't speelgoed, de zetel en zelfs het potje.
  • Na al dat spelen werd Jules een beetje moe en mocht hij wat TV kijken.
  • Jules heeft mee melkje gedronken om daarna te kunnen gaan slapen.
  • Jules heeft de hele familie leren kennen, oma en opa en nonkel en tante.
  • We gingen pannekoeken maken. Jules heeft ze het liefst met witte suiker en een beetje ijs.

Mijn zoon heeft echter door dat Jules maar een pop is, die niet moe kan worden, geen honger kan krijgen en die je dus best in het rugzakje laat zitten. Hooguit wil hij dat we het boekje eens voorlezen. Zo heb ik toch ook iets om in het schriftje te schrijven... Of zouden die andere ouders ook zomaar iets verzinnen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten